Η ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ στον ΔΗΜΟ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ-ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ

Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΔΝΤ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Από την προσφυγή της χώρας στο μηχανισμό στήριξης του Δ.Ν.Τ. και της Ε.Ε. και την υπογραφή του μνημονίου η κυβέρνηση έχει προχωρήσεις σε μία άνευ προηγουμένου επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων και της νεολαίας. Αποτέλεσμα τα σκληρότερα αντιλαϊκά-αντεργατικά μέτρα που έχουν παρθεί από την κατοχή. Μειώσεις μισθών, αυξήσεις σε άμεσους και έμμεσους φόρους, κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, αυξήσεις των ορίων συνταξιοδότησης και το βαρέλι φαίνεται να μην έχει πάτο. Το δημόσιο χρέος συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, η χώρα βυθίζεται στην ύφεση, η ανεργία αυξάνεται και οι περίφημοι στόχοι της κυβέρνησης αναθεωρούνται συνεχώς. Τώρα με τα αναθεωρημένα στοιχεία για το έλλειμμα του 2009 (φτάνει στο αστρονομικό 16%) τα διάφορα παπαγαλάκια της κυβέρνησης άρχισαν να ψελλίζουν ότι θα χρειαστούν νέα μέτρα, πράγμα το οποίο θέλουν και οι “τοποτηρητές” του ΔΝΤ. Η κυβέρνηση φυσικά για 15η φορά τον τελευταίο χρόνο αρνείται ότι θα πάρει νέα μέτρα και με μεταφυσικά σενάρια μιλάει για ανάπτυξη και παροχές από το 2012! Αλήθεια τους πιστεύει κανείς; Ήδη το ΔΝΤ τους έχει κλείσει το μάτι για επιμήκυνση του μνημονίου πέραν του 2012...
Αυτό ακριβώς το μνημόνιο θέλει να εφαρμόσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και στην παιδεία. Τη στιγμή που υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι, η κυβέρνηση αντί να διορίσει καθηγητές προτιμά να στοιβάξει στις τάξεις 30 και παραπάνω μαθητές. Τη στιγμή που όλοι βλέπουν το εισόδημά τους να μειώνεται με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να μην μπορούν να πάνε φροντιστήριο, αυτοί επιλέγουν την κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας. Τη στιγμή που τα τελευταία δύο χρόνια έχουν χαρίσει 78 δις στις τράπεζες, πετσοκόβουν τον προϋπολογισμό για την παιδεία σχεδόν στο μισό, σε σχέση με πέρυσι! Από τους Δελφούς, ο πρωθυπουργός και η υπουργός παιδείας εξήγγειλαν ένα πακέτο σαρωτικών αλλαγών για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, οι οποίες θα τεθούν σε προσχηματικό «διάλογο» και θα πάρουν μορφή νομοσχεδίου τον Γενάρη του 2011. Από τα σημεία «διαλόγου» φαίνεται ξεκάθαρα ένα σχέδιο για μια εκ βάθρων αλλαγή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης:
― Χωροταξική αναδιάρθρωση – Καλλικράτης στην εκπαίδευση. Περιλαμβάνει συγχωνεύσεις, συνενώσεις και κλείσιμο δεκάδων σχολείων και τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ. Όσα σχολεία και σχολές δεν μπορέσουν να βρουν ικανοποιητικούς πόρους θα υπολειτουργούν ή απλώς θα κλείνουν.
― Αυτοτέλεια-αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ-ΤΕΙ. Μεταφράζεται κυρίως σε οικονομική αυτοτέλεια με πλήρη διαχείριση των οικονομικών από τα ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένης της μισθοδοσίας και όλων των παροχών (σίτιση, στέγαση), που θα πρέπει να «ανοιχτούν» σε ιδιώτες. Γι’ αυτό το λόγο θα δημιουργηθεί και η Ανεξάρτητη Αρχή Χρηματοδότησης των πανεπιστημίων και η κάρτα του φοιτητή με βάση την οποία θα κατανέμεται η όποια χρηματοδότηση ατομικά για κάθε φοιτητή και όχι για τι ίδρυμα. Για πρώτη φορά εισάγεται με άμεσο τρόπο η λογική των διδάκτρων και η επιβολή τους στους φοιτητές.
Εισαγωγή απευθείας σε Πανεπιστήμιο ή σχολή. Βασική ακαδημαϊκή μονάδα είναι το πανεπιστήμιο ή η σχολή από την οποία θα παίρνουν οι φοιτητές τα πτυχία. Καταργούνται τα τμήματα. Η κατανομή των φοιτητών θα γίνεται σε προγράμματα σπουδών και όχι σε τμήματα ενώ ο φοιτητής θα μπορεί να αλλάζει προγράμματα σπουδών. Με αυτήν την εξέλιξη έχουμε μία ουσιαστική κατάργηση των πτυχίων και των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Πλέον αντί για ένα πτυχίο σε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο θα υπάρχει ένα άθροισμα πιστωτικών μονάδων από τα διάφορα προγράμματα σπουδών για το οποίο η αγορά θα κρίνει «τι αξίζει». Τα ΑΕΙ και ΤΕΙ μετατρέπονται κυριολεκτικά σε σούπερ μάρκετ μεταλυκειακής κατάρτισης που θα πουλάνε προγράμματα σπουδών και πιστωτικές μονάδες.
― Σύνδεση ΑΕΙ-ΤΕΙ με την αγορά. Η κρατική επιχορήγηση θα γίνεται σε σύνδεση με την αξιολόγηση και την ελεύθερη αγορά (Ανεξάρτητη Αρχή Χρηματοδότησης). Τα προγράμματα σπουδών θα εξαρτώνται άμεσα από τις επιχειρήσεις και τις τοπικές κοινωνίες. Τα πανεπιστήμια χάνουν τελείως τον όποιο προοδευτικό τους χαρακτήρα για την κοινωνία και καταργείται κάθε έννοια της επιστήμης και της μόρφωσης στον βωμό των ευκαιριακών «αναγκών» της ελεύθερης αγοράς και των τοπικών οικονομιών.
Μ’ όλα τα παραπάνω γίνεται κατανοητό πως δεν έχουμε μόνο την μετακύλιση ενός τεράστιου κόστους στις πλάτες των μαθητών, των φοιτητών και των οικογενειών τους αλλά και μία επίθεση στο μορφωτικό επίπεδο, στις επιστήμες, στην ίδια την κοινωνία και την αναπαραγωγή της. Αυτές οι αλλαγές συμπληρώνονται από τον στόχο για μείωση της χρηματοδότησης για την παιδεία στο μισό , την κατάργηση του ασύλου, των δημοκρατικών δικαιωμάτων αλλά και του φοιτητικού συνδικαλισμού.
Οι αλλαγές στην εκπαίδευση δεν είναι το μόνο χτύπημα ενάντια στην νεολαία. Ήδη με τα μέτρα του μνημονίου οι νέοι ως 25 ετών θα δουλεύουν με το 75-85% του βασικού μισθού (500-540 ευρώ καθαρά!) και αυτά φυσικά αν καταφέρουν να ξεπεράσουν τον εφιάλτη της ανεργίας η οποία σύμφωνα με εκτιμήσεις θα φτάσει το 25% (για τους νέους 40%). Έτσι κι αλλιώς η νεολαία οδηγείται με γοργούς ρυθμούς στην οικονομική εξαθλίωση αφού τα εισοδήματα των εργατικών και λαϊκών στρωμάτων μειώνονται συνεχώς και οι κοινωνικές παροχές (δωρεάν υγεία, επιδόματα, σίτιση, στέγαση) είναι πια μακρινή ανάμνηση πράγμα το οποίο σημαίνει και μια μαζική εγκατάλειψη της εκπαίδευσης από τους σπουδαστές αλλά και από μαθητές και ένα ασφυκτικό κλίμα απαισιοδοξίας και μιζέριας.
Αν αυτά μας φαίνονται αρκετά, κάνουμε λάθος, αφού κυβέρνηση και τρόικα έχουν στην “ατζέντα” τους νέα επώδυνα μέτρα. Ενδεικτικά:
― Μείωση μισθών πάνω από 50% μέσα στην επόμενη τριετία για τους εργαζόμενους του δημόσιου τομέα. Στον ιδιωτικό τομέα ισχύει το ίδιο, ενώ ήδη έχουμε μία μείωση των αποδοχών τους κατά 20-30%.
― Μέχρι και 300.000 απολύσεις άμεσα στο δημόσιο τομέα ενώ ήδη έχει ανακοινωθεί ότι θα προσλαμβάνεται ένας νέος δημόσιος υπάλληλος για κάθε πέντε που συνταξιοδοτούνται
― Καταστροφή της κοινωνικής ασφάλισης, υγείας και παιδείας. Κάθετη μείωση των δαπανών κατά 50% την επόμενη πενταετία. Μεγάλες αυξήσεις σε έμμεσους και άμεσους φόρους
― Εκποίηση και των τελευταίων περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου. Εκτός από τις ΔΕΚΟ θα πουληθεί ακίνητη περιουσία ακόμα και διοικητικές υπηρεσίες του δημοσίου!
― Περιστολή έως και κατάργηση στοιχειωδών δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Η δημιουργία ενός ολοκληρωτικού αστικού κράτους, μιας άτυπης χούντας ενάντια στο εργατικό κίνημα και τη νεολαία.
Να οργανώσουμε την απάντηση μας. Να προετοιμάσουμε τις νέες εξεγέρσεις.
Αυτή η κατάσταση δεν είναι νομοτελειακή. Το ΔΝΤ και τα γηγενή τσιράκια τους, υποτιμούν ή και παραγνωρίζουν λόγω της αλαζονείας τους τη μοναδική ικανότητα που έχουμε όλοι εμείς οι από κάτω, οι “τελευταίοι”, όπως μας θεωρούν, να ανατρέπουμε πολιτικές, κυβερνήσεις ακόμα και κοινωνικά συστήματα, αρκεί να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμη μας και να παλέψουμε πάνω και ενάντια από τους φαινομενικά δυσμενείς συσχετισμούς. Με αγώνες δυναμικούς, αυτοοργανωμένους, ενωτικούς και ανυποχώρητους.
Από την εξέλιξη και την οργάνωση αυτών των αγώνων κι από την ικανότητα μας να τους κερδίσουμε εξαρτάται το μέλλον μας. Σωτήρες δεν υπάρχουν. Πρέπει να στρέψουμε την οργή και την αγανάκτηση που νιώθουμε για την εξέλιξη της ζωής μας απέναντι σε αυτούς που πραγματικά φταίνε. Να μετατρέψουμε κάθε σχολείο, κάθε σχολή, κάθε γειτονιά, κάθε δήμο σε εστία αγώνα. Το δρόμο μάς τον δείχνουν οι γάλλοι φοιτητές και μαθητές που έχουν ξεσηκωθεί μαζί με τους απεργούς εργάτες ενάντια στα αντιλαϊκά σχέδια του Σαρκοζί, με κύριο σύνθημα “Σαρκοζί τελείωσες η νεολαία βγήκε στον δρόμο”. Το αντίστοιχο πρέπει να πούμε και εμείς στην τρόικα και τον αχυράνθρωπο-πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου και την κυβέρνηση του. Γι’ αυτό καλούμε όλους τους μαθητές, τους φοιτητές και τη νεολαία, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, να μπουν στην πρώτη γραμμή του αγώνα και να γίνουν πυροδότης ενός ευρύτερου κινήματος και μαζί με την εργατική τάξη να παλέψουν για την ανατροπή αυτής της κατάστασης και την επιβολή μιας άλλης διαχείρισης και οργάνωσης της εκπαίδευσης, της κοινωνίας και της οικονομίας για να σωθούμε από την κρίση και τη βαρβαρότητα του καπιταλισμού.

- Διαγραφή του Χρέους
- Κάτω τα χέρια από την παιδεία, δημόσια και δωρεάν και παιδεία για όλους.
- Απόσυρση των προτάσεων Διαμαντοπούλου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
- Κανένας εργαζόμενος χωρίς συλλογική σύμβαση.
- Ριζική μείωση των εξοπλιστικών δαπανών. Αύξηση των δαπανών για Υγεία, Παιδεία και κοινωφελή έργα.


Στο δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης Στηρίζουμε-Ψηφίζουμε





antepithesi-ampelokipoi.blogspot.com    e-mail:dimotiki_ampelokipon@yahoo.gr